Toekomstvisie Nederlandse Vakantiemarkt en Vrijetijdsmarkt


Laatste update: 01/12/2021

De Nederlandse vrijetijdsmarkt en vakantiemarkt is sterk ontwikkeld. Vrijwel alle Nederlanders ondernemen buitenshuis activiteiten in hun vrijetijd. Gemiddeld wel ruim 4 activiteiten per week, wat het totaal aantal brengt op zo’n 3,6 miljard activiteiten op jaarbasis. Omgerekend in geld wordt er door Nederlanders bijna 70 miljard euro besteed aan uithuizige vrijetijdsactiviteiten (bron: CVTO). 

Tegelijkertijd is de vakantiemarkt ook nog vol in beweging. Technologische innovaties, vergrijzing, klimaatsverandering: het zijn allemaal ontwikkelingen die impact hebben op de vakantiemarkt en leiden tot veranderend vakantiegedrag.

Wat is het toekomstperspectief van de vakantiemarkt en de recreatiemarkt. Is er nog verdere groei mogelijk? Waar zal die groei dan vooral zitten? En welke structurele veranderingen zijn er de komende jaren te verwachten (trends)? 

Om ...

Log in om verder te lezen of de bestanden te downloaden

Deze content is alleen beschikbaar voor HISWA-RECRON leden. Ben je nog geen lid? Bekijk alle voordelen van een HISWA-RECRON lidmaatschap of meld je direct aan!

Voormalige HISWA-leden kunnen inloggen via Mijn Hiswa.

Inloggen Recron leden Inloggen voormalige HISWA-leden

Tags: