Vakantiebestedingen Nederlanders stijgen met 30 procent tot 2027


Laatste update: 10/01/2024

De uitgaven aan vakanties van zowel oudere als jongere Nederlanders nemen tot 2027 naar verwachting met 30 procent toe. Zo stijgen de vakantiebestedingen van generatie Y - Nederlanders tussen 25 en 35 jaar - naar verwachting met 32 procent tot 5,75 miljard euro. Ook de vakantie-uitgaven van 45 tot 55-jarigen nemen de komende vijf jaar naar verwachting met 30 procent tot 7,62 miljard euro. Uitbaters van vakantieparken, campings en glampings kunnen deze omzetgroei naar zich toehalen als zij zich niet uitsluitend richten op millennials en jonge gezinnen, maar hun blikveld ook verschuiven naar periodes buiten de schoolvakanties. Dat stelt hen in staat óók andere doelgroepen te bereiken. De vakantie-uitgaven van jonge gezinnen stijgen de komende vijf jaar met 20 procent namelijk minder hard, zo blijkt uit een recnt rapport van ABN AMRO dat vandaag is gepubliceerd. HISWA-RECRON heeft, samen met andere recreatie- en toerisme partners hieraan meegewerkt.

Kansen voor aanbieders door focus op vakantiegangers buiten de schoolvakanties

  • Vakantie-uitgaven 25 tot 35-jarigen en 45 tot 55-jarigen groeien sneller dan bestedingen jonge gezinnen
  • Vooral luxe vakanties met extra aandacht voor natuur ...

Log in om verder te lezen of de bestanden te downloaden

Deze content is alleen beschikbaar voor HISWA-RECRON leden. Ben je nog geen lid? Bekijk alle voordelen van een HISWA-RECRON lidmaatschap of meld je direct aan!

Inloggen op Mijn HISWA-RECRON

Lid van de HISWA-RECRON Businessclub? Dan kun je hier inloggen en toegang krijgen tot de artikelen van de kennisbank.


Tags: natuurlijk genieten onderzoek ABN AMRO Vakantiebestedingen Nederlanders stijgen met 30 procent tot 2027