Succesvol de pers benaderen - 5 tips voor het maken van een mediakit


Laatste update: 02/04/2024

Als je je merk, producten of diensten wilt promoten, hoort daar ook media-aandacht bij. Vooral bij een productlancering – zoals een nieuwe boot die je hebt gebouwd of een nieuwe voorziening op je park – is dit een must. Het samenstellen van een persmap is dan handig. Daarmee wek je de belangstelling van journalisten en zorg je voor betere media-aandacht. Maar wat is een persmap en hoe maak je ‘m? In dit artikel krijg je 5 tips waarmee je direct aan de slag kunt.

Wat is het?

Een persmap – ook vaak press kit genoemd –  is een informatiepakket dat je aan journalisten beschikbaar stelt. Het kan een fysieke map zijn, maar tegenwoordig betreft het vaak een online dossier. In de meeste g...

Log in om verder te lezen of de bestanden te downloaden

Deze content is alleen beschikbaar voor HISWA-RECRON leden. Ben je nog geen lid? Bekijk alle voordelen van een HISWA-RECRON lidmaatschap of meld je direct aan!

Inloggen op Mijn HISWA-RECRON

Lid van de HISWA-RECRON Businessclub? Dan kun je hier inloggen en toegang krijgen tot de artikelen van de kennisbank.


Tags: pers persmap media mediakit promotie journalist persbericht