Leefstijlvinder: Beter inzicht in de vrijetijdswensen en -behoeften van Nederlanders


Gepubliceerd: 17/07/2019

In samenwerking met acht provincies heeft SAMR Marktvinders zeven leefstijlen gevonden. Deze leefstijlen laten zien waar mensen in hun vrije tijd of op vakantie behoefte aan hebben. En wat de verschillen hierin zijn. De één wil namelijk rust en regelmaat, de ander juist drukte en sensatie. We weten niet alleen hoe deze leefstijlen eruit zien, we weten ook waar in Nederland zij wonen.

  • Welke groepen wonen er in jouw regio?
  • Wat zijn hun wensen en hoe kan je hen het beste bereiken?

Dat zijn de vragen waar de Leefstijlvinder™ antwoord op geeft. Zodat jij mensen een nog mooiere vakantie of dagje uit kan bezorgen.

SAMR Marktvinders heeft de leefstijlen beschreven in opdracht van de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Flevoland, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. De provincies werken samen met adviesbureaus en marketingorganisaties, waaronder MarketingOost, die de leefstijlen uitdragen en vertalen naar praktische tools. Neem contact op via info@leefstijlvinder.nl of met een van de gecertificeerde adviesbureaus. 

Gecertificeerde Leefstijlvinder adviseurs:

 

RECRON (tegenwoordig HISWA-RECRON) is in 2008 i.s.m. onderzoeksbureau SmartAgent begonnen met de Recreantenatlas onder de naam Gastvrij Nederland. Sinds 2011 is RECRON hiermee verder gegaan als de RECRON InnovatieCampagne en vanaf 2013 is dit Leisure Leefstijlen geworden. Vanaf 2018 heeft MarketingOost samen met onderzoeksbureau SAMR (voorheer Smart Agent) en acht provinciers deze update gerealiseerd. RECRON is betrokken bij de inhoud en strategieontwikkeling.

 

Resultaat of gewenst resultaat

Bepaal jouw doelgroep, maak onderscheid en geef jouw gasten een beleving mee naar huis


Tags: Leefstijlvinder onderzoek doelgroepen doelgroepenonderzoek