Arbeidsmarktbranding; bittere noodzaak!

5 februari 2024

Hoe kom ik met mijn bedrijf in beeld bij potentiële werknemers, oproepkrachten en vakantiekrachten? Bijna elk bedrijf investeert in marketing om zich perfect te profileren voor de gast.
Kosten noch moeite worden gespaard om de gast naar het bedrijf te lokken. Alle voordelen voor de gast worden uitgelicht. Met prachtige foto’s, reviews en verhalen verleidt men de gasten naar het park of bedrijf.

 

“Kom volledig tot rust in onze prachtige accommodaties en geniet van ultieme gastvrijheid.”

Wat je aan de gast beloofd moet je natuurlijk ook waarmaken. En meestal zijn de werknemers die dat moeten waarmaken.
Het wordt de hoogste tijd dat de medewerkers ook als interne gast worden benaderd!

Onderstaande zin wordt veel gebruikt in vacatureteksten.
“We zoeken een enthousiasteling die van aanpakken weet en open staat voor weekenden en avonden.”
In plaats van aan te geven waarom het zo leuk is om bij jou te gaan werken, schrijven we op wat we allemaal van de medewerker verwachten!

Het is dus goed om als organisatie/ondernemer na te denken over waarom het nou zo leuk is om op jullie park te komen werken. Wat heb je hen te bieden en wat maakt dat zij volgend seizoen heel graag weer willen terugkeren?

Wat gaan we doen?
In een workshop van 3 uur gaan we je bekend maken met – en handvatten geven om jouw bedrijf/organisatie enthousiast te profileren en te “verkopen” aan potentiële werknemers.
Daarnaast komt onze adviseur 2 uren langs op het bedrijf voor praktische ondersteuning m.b.t. arbeidsmarkt.

Wat kost mij dat?
Voor bedrijven die afdragen aan het Sociaal Fonds Recreatie bestaat er de mogelijkheid tot vergoeding. Voor bedrijven die dit niet doen: informeer naar de mogelijkheden!

Waar en wanneer?
Kijk op de website recreatie-trainingen voor de geplande data en locaties, en meld je aan!

 



 

Terug naar overzicht