Film “De slag om de schelde” zoekt investeerders

25 september 2019

Oorlogstoerisme groeit maar door. Ruim drie miljoen mensen bezoeken jaarlijks een van de vele oorlogsmusea in Nederland. De musical ‘Soldaat van Oranje’ trok al bijna drie miljoen bezoekers en duizenden mensen doen mee met herinneringsevenementen zoals recentelijk bij de Airborne Wandeltocht in Oosterbeek. 75 jaar na dato is de oorlog big business.  En niet alleen in ons land, Ook in Frankrijk en België. Normandië en Westhoek zijn populaire regio’s vanwege de eerste en de Tweede Wereld Oorlog.

Nu is er een grote Nederlandse oorlogsfilm over de "Slag om de Schelde" in de maak. De productie-maatschappij is nog op zoek naar enkele investeerders.Enkele Zeeuwse campings hebben reeds geïnvesteerd in deze productie. Het zou een goede manier kunnen zijn om de Slag om de Schelde voor de toeristische sector op de kaart te zetten, waardoor er een Spin off op meerdere vlakken mogelijk is.

Het verhaal van de film speelt zich af in de herfst van 1944 en gaat over een Nederlandse jongen die voor de Duitsers vecht, een Engelse piloot en een Zeeuws verzetsmeisje. Hun wegen kruisen in de strijd rondom de Scheldemonding.

De opnames gaan komend najaar van start op Walcheren en Schouwen-Duiveland. Precies 75 jaar na de historische slag, die in het noorden van België en het zuiden van Nederland plaatsvond.

Via deze link krijgt u al een beetje een voorproefje van wat er gaat komen: https://vimeo.com/315712712 . Het wachtwoord is: Schelde2020.

Meer informatie
Monica de Vast

Terug naar overzicht