Verbeter de gastbeleving door een passend recreatie-programma


Laatste update: 08/02/2021

Een uitstekende gastbeleving wordt steeds belangrijker. Veel gasten die veelal de buitenlandse vakantieparken en camping op zochten zijn afgelopen jaar in Nederland gebleven. Door de huidige maatregelen en de vooruitzichten zal dat dit jaar ook zo zijn. 

Wat betekent dit voor jou als ondernemer? De huidige situatie, waarbij veel gasten in Nederland moeten blijven, biedt een enorme kans voor ondernemers. Besteed daarom uitgebreid aandacht aan je programma, onderschat dit niet! Dit is de kans!

Je kunt de gasten dan ook positief  verassen door ervoor te zorgen dat ze jou niet vergeten en juist jij hun eerste keuze gaat worden. Denk hierbij juist aan de kleine dingen. Doe iets bijzonders bij aankomst en geef ze een aandenken bij vertrek. Is er iemand jarig, laat ze gerust een taartje komen eten bij jou op het terras. Vergeten ze nooit meer en de kans is groot dat ze lekker blijven zitten.

 

Recreatie-programma
Het belang van een goed recreatie-programma is de laatste jaren steeds groter geworden. Kon je voorheen nog wegkomen komen met een voetbaltoernooi, bingo en een dansavond, zal je vandaag de dag beter je best moeten doen. Je gasten verwachten een vullend programma voor de kinderen en willen daarbij ook enig vermaak voor het complete gezin.

Ga je dit uitbesteden of maak je liever je eigen recreatie-programma? Als je dit zelf gaat doen? Waar begin je en wat verwachten jouw gasten eigenlijk? Om je hierbij te helpen hebben wij 5 tips uitgeschreven. Deze tips zijn onderaan te downloaden.

“Plezier is iets wat we allemaal willen, jong en oud. Maar wat is plezier? Dat is voor iedereen verschillend. De definitie is, iets doen wat je leuk vindt of waar je blij van wordt.”

 

Veiligheid
Bij iedere recreatie-activiteit moet veiligheid voorop staan. Jouw gasten vertrouwen hun kinderen aan jou toe. Sommige activiteiten vragen om extra of speciale begeleiding. Weet wat je eigen beperkingen zijn en durf om hulp te vragen waar nodig.

 

Flexibiliteit en corona
Vorig jaar werden we met zijn allen onaangenaam verrast. We kregen te maken met corona en veel periodes van onzekerheid. Als ondernemer moet je hier flexibel mee om weten te springen en continue op de huidige situatie anticiperen. Nu blijft de start van komend seizoen onzeker, en zullen we ook komend seizoen continue moeten blijven anticiperen. Ga vooral niet wachten met plannen, maar plan dubbel. Zo kan je jouw gasten altijd de beste beleving geven.

 

Vragen
Mochten we je interesse gewekt hebben of mochten er vragen zijn dan horen we die graag! Informeer bij HISWA-RECRON TOP Supplier: RED Support

 

Renate van der Heiden                                               Dennis van der Heiden

renate@redsupport.nl                                                dennis@redsupport.nl

06 – 464 288 02                                                           06 – 481 582 92

 

 

 

Documenten

Tags: gastbeleving recreatie-programma 5 tips gastbeleving red support