Blogs

2024-03-26 08:56:00

Merken is werken

26 maart 2024

HISWA, hét watermerk zag ik op de voorkant van een boek hier op kantoor. HISWA, water en merk. Voor alle watersporters van mijn generatie een logische combinatie, want bij elk watersportbedrijf zag je het mooie logo groot op de gevel. Zo zorgden al die ondernemers er samen met de beurzen voor dat de naam HISWA zichtbaar was bij het publiek. En koppelden ze bij elk contact ons merk aan kenmerken als watersport, kwaliteit, gastvrijheid en plezier. Dingen die consumenten op dat moment ervoeren. Er werd gewerkt aan een positieve merkbelofte aan het publiek.

Maar merken is werken. Wat in mijn vakgebied betekent dat je bij élke nieuwe generatie weer hard moet werken om in het hoofd te komen en een sterk merk te blijven. En dus ben ik blij dat HISWA-RECRON durft te investeren in het bouwen van onze merken in het digitale domein. Want online zoeken de consumenten hun informatie en maken zij hun keuzes. Daar worden merken gevonden en gebouwd of voor altijd vergeten.

De kracht van ons collectief is de sleutel tot succes. Want nu de hele wereld in een klik bereikbaar is, wordt het ook voor buitenlandse merken en platforms makkelijker onze markt te bewerken. Google of Bing leveren zo enorm veel resultaten op bij een zoekopdracht, dat het moeilijk is om nog binnen het zicht te verschijnen. Binnen een zo breed mogelijk vlak relevant zijn is dé oplossing. Dat is nu net wat we met al die bedrijven bij elkaar kunnen. Want Google vindt het fijn dat de zoekopdracht "jachthaven"' of "boot huren" een pagina oplevert waar de zoeker ook daadwerkelijk wordt geholpen. Vandaar dat hiswa.nl met daarop alle watersportleden hoog wordt gewaardeerd. Door de opzet en specifiek geschreven content werken we eraan steeds beter op andere relevante watersporttermen gevonden te worden. Zo worden we hét online merk in de watersport.

Eenmaal op de site, leiden we de bezoekers naar de voor hun relevante informatie en uiteindelijk naar het bedrijf dat hen het beste kan helpen bij hun wensen. Zo help je als lid elkaar, jezelf en houden we HISWA ook online en voor nieuwe generaties als hét watermerk.

René van der Vlist
Hoofd marketing en communicatie bij HISWA-RECRON

Deze blog verscheen ook als column in HISWA Magazine nr. 1 van 2024.

Terug naar overzicht